DIARI DI PLKN: RASA DIHARGAI

Sunday, December 11, 2011

Kenangan semasa ku di KEM PLKN Pelangi Hill Resort amat tidak terhingga ,tapi salah satu kenangan aku dekat kem ni ialah perasaan dihargai .
okey cerita dia macam ni...

Khamis, 20 oktober 2011
:      Semasa aku ada dalam kelas CB kelas petang kita orang tengah belajar pasal PKRS , lepas abis jer kelas tu aku termenung ,  aku pun tak tahu kenapa aku boleh termenung dalam sampai macam tu .
      
      Dalam masa aku termenung tu adala dalam 4-9 minit kot , masa aku tengah termenung tu Cikgu Ieyma dengan Cikgu Da datang dekat dengan aku lepastu dia tegur aku.."acap...awak okey ker" sapa Cikgu Ieyma ,
lepas tu Cikgu Da cakap dengan aku " acap kalau awak ada masalah atau sesuatu untung dikongsi Cikgu dengan Cikgu Ieyma sedia mendengar.
'' acap awak okey ker''

      Lepas tu apalagi aku citer la sumer masalah aku , masalah dekat dorm , masalah peribadi aku dan semualah dan daripada keadaan tu aku dengan Cikgu Ieyma dan Cikgu Da menjadi rapat , dan aku amat menghargai mereka walaupun mereka hanya guru yang mengajar aku di PLKN dan aku baru kenal mereka untuk tiga bulan.

"kalau ada masalah atau sesuatu untung dikongsi cikgu sedia mendengar''

    walau macammanapun aku amat rasa dihargai kerana mereka peduli dan ambil berat pasal aku , mereka dapat membaca apa yang ada pada tersirat dalam fikiran aku ,Aku amat rasa dihargai terima kasih cikgu.



      

0 comments:

Post a Comment