THE BAND PERRY "if i die young" lyrics

Tuesday, December 27, 2011

THE BAND PERRY LYRICS


"If I Die Young"


If I die young, bury me in satin
Lay me down on a, bed of roses
Sink me in the river, at dawn
Send me away with the words of a love song

Uh oh, uh oh

Lord make me a rainbow, I'll shine down on my mother
She'll know I'm safe with you when she stands under my colors, oh well
Life ain't always what you think it ought to be, no
Ain't even grey, but she buries her baby

The sharp knife of a short life, well
I've had just enough time

If I die young, bury me in satin
Lay me down on a bed of roses
Sink me in the river at dawn
Send me away with the words of a love song

The sharp knife of a short life, well
I've had just enough time

And I'll be wearing white, when I come into your kingdom
I'm as green as the ring on my little cold finger,
I've never known the lovin' of a man
But it sure felt nice when he was holdin' my hand,
There's a boy here in town, says he'll love me forever,
Who would have thought forever could be severed by

The sharp knife of a short life, well,
I've had just enough time

So put on your best boys and I'll wear my pearls
What I never did is done

A penny for my thoughts, oh no, I'll sell 'em for a dollar
They're worth so much more after I'm a goner
And maybe then you'll hear the words I been singin'
Funny when you're dead how people start listenin'

If I die young, bury me in satin
Lay me down on a bed of roses
Sink me in the river at dawn
Send me away with the words of a love song

Uh oh (uh, oh)
The ballad of a dove (oh, uh)
Go with peace and love
Gather up your tears, keep 'em in your pocket
Save 'em for a time when you're really gonna need 'em, oh

The sharp knife of a short life, well
I've had just enough time

So put on your best boys and I'll wear my pearls

SETIA

Sunday, December 18, 2011


Salam, aku pon tak tahu kenapa tetiba aku nak buat entry pasal ni ...bukanye
aku nak cakap yang lelaki tiada yang setia ...aku pon lelaki kottt 
tapi entah laa korang jelah yang pikir sendiri...


CINTA-ROKOK
MANA YANG DIUTAMAKAN HUHHH






CINTA YANG BERPUTIK

Thursday, December 15, 2011

Aku dan dia sudah berkawan baru jerr dua bulan , walaupun usia persahabatan kami masih mentah tapi aku percaya kepada dia , dia juga percaya padaku .Semua yang tersirat dalam hati aku ni, aku cerita dekat dia dan bila aku bercerita dekat dia kisah-kisah aku , aku berasa seronok sangat aku rasa selesa.

   Bila waktu petang orang lain membuat latihan untuk persembahan majlis penutup Plkn aku pula mengambil kesempatan untuk berborak dengan dia, bila aku berborak dengan dia aku rasa dunia ini aku yang punya , aku seolah-olah berada dalam dunia aku sendiri.

   Semua perkara yang sidia lalui dia bercerita padaku , keadaan kesihatan dia , soal peribadi, keluarga, rintihan dia, dia juga seorang yang begitu mengambil berat padaku ,bila dia melihat air muka aku berubah sikit dialah orang pertama yang menanyakan keadaan aku.

   Lama-lama aku semakin serasi dengan dia ,dan aku selalu memikirkan dia , aku pun taktahu kenapa,bila aku membayangi wajah dia hati aku berdebar-debar aku sendiri tak tahu kenapa, bila sehari dia tak mesej  ,aku seolah-olah  "cacing kepanasan" tidak tentu arah .

   Aku sendiri keliru dengan isi hatiku , namun aku amat selesa dengan sidia, dan aku percaya dialah cinta aku, tapi aku seorang penakut aku tak cukup berani untuk memberitahu perasaan aku kepada dia.

  Kerana sidia mampu untuk menjadikan seorang yang pendiam,dia juga mampu menjadikan aku seorang yang becok...hmmm aduh macammana aku nak ketepikan ego aku , supaya aku dapat luahkan perasaan aku dekat dia....situasi yang aku hadapi seumpama batu yang menhempap dada aku...sungguh sesak aku menanggungnya.


PLKN MENEMUKAN KAMI

Monday, December 12, 2011


  Aku kenal dengan dia semasa aku menjalani latihan PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA(PLKN), aku dengan dia sama kompeni , kali pertama aku jumpa dia semasa aku buat latihan untuk persembahan KAMI ANAK 1 MALAYSIA .

   Bagi aku dia seorang yang unik, walaupun masa tu adalah  merupakan kali pertama aku melihat dia , dan begitu juga dia yang kali pertama melihat ku  , kami begitu mesra kita orang berborak walaupun cuaca masa tu panas terik aku tak merasa pun bahang matahari tu sebab aku berborak

  Macam-macam yang kami borakkan , memandangkan kami berdua memakai cermin mata .so... kami berborak mengenai cermin mata kami wei power ko berapa aku 400 dia tanya padaku. Aku tanya pada dai power ko pulak power aku 1000 , wau!!!! aku terkesima aku pun terfikir kalau cermin mata dia patah mesti dia dalam kesusahan hehehe....

   Borak ...borak...borak macam-macam isu yang kami berkongsi , dai bertanya padaku kenapa awak masuk  lambat aku pun jawab la saya ni pelatih sukarela so..memang daftar lambat dan macam-macam lagi la , ramai rakan ku bertanya kawan dari kampung ker rapat semacam , aku terkesima !!! aku menjawab ehh bukan la baru kenal tadi.

  15-20 minit sebelum kitaorang nak balik kem tu aku mencari dia disebabkan aku ingat nak mintak no telefon
dia memandangkan aku sendiri tak tahu nama dia ...ahhaha walaupun kami punyalah lama berborak tapi aku lupa nak nama dia ...ahhahaha tu yang membuatkan aku hairan dengan diri ku...

  Semasa aku nak naik bas aku ternampak dia , dia naik bas kem PLKN pelangi hill resort rupanya dia sama
KEM dengan aku, so aku merasa lega kerana aku masih ada peluang untuk kenal dengan dia . kerana aku takut yang aku takkan jumpa dengan dia lagi.

  Bila dekat kem aku apalagi mintak no telefon dia , kita orang mesej ,share macam berkawan sabtu dan ahad jer aku akan mesej , call dia...dan daripada hari tu kita orang bertambah rapat sampai hari ini walaupun dah tamat latihan kitaorang masih "contact" sampaikan kitaorang gelar persahabatan kitaorang ni bff dunia akhirat.




 

DIARI DI PLKN: RASA DIHARGAI

Sunday, December 11, 2011

Kenangan semasa ku di KEM PLKN Pelangi Hill Resort amat tidak terhingga ,tapi salah satu kenangan aku dekat kem ni ialah perasaan dihargai .
okey cerita dia macam ni...

Khamis, 20 oktober 2011
:      Semasa aku ada dalam kelas CB kelas petang kita orang tengah belajar pasal PKRS , lepas abis jer kelas tu aku termenung ,  aku pun tak tahu kenapa aku boleh termenung dalam sampai macam tu .
      
      Dalam masa aku termenung tu adala dalam 4-9 minit kot , masa aku tengah termenung tu Cikgu Ieyma dengan Cikgu Da datang dekat dengan aku lepastu dia tegur aku.."acap...awak okey ker" sapa Cikgu Ieyma ,
lepas tu Cikgu Da cakap dengan aku " acap kalau awak ada masalah atau sesuatu untung dikongsi Cikgu dengan Cikgu Ieyma sedia mendengar.
'' acap awak okey ker''

      Lepas tu apalagi aku citer la sumer masalah aku , masalah dekat dorm , masalah peribadi aku dan semualah dan daripada keadaan tu aku dengan Cikgu Ieyma dan Cikgu Da menjadi rapat , dan aku amat menghargai mereka walaupun mereka hanya guru yang mengajar aku di PLKN dan aku baru kenal mereka untuk tiga bulan.

"kalau ada masalah atau sesuatu untung dikongsi cikgu sedia mendengar''

    walau macammanapun aku amat rasa dihargai kerana mereka peduli dan ambil berat pasal aku , mereka dapat membaca apa yang ada pada tersirat dalam fikiran aku ,Aku amat rasa dihargai terima kasih cikgu.



      

KENANGAN DI PLKN SAAT SUKA DAN DUKA

Saturday, December 10, 2011

Siapa sangka latihan selama 3 bulan dah habis...sekarang aku menjalani hidup aku seperti biasa
jika semasa di dalam kem aku inginkan kehidupan ku diluar ni , tapi sekarang aku amat merindui kehidupan ku
semasa di dalam kem PLKN .

  Aku rindukan bangun awal pagi dengan dikejut oleh jurulatih , walaupun kadang-kadang menyakitkan hati seba b aku selalu kena siram sebab liat sangat nak bangun pagi. Aku rindukan kawan-kawan aku yang selalu menyakat aku , walaupun pada awalnya aku meluat dengan diorang tapi lama kelamaan aku dah lali dengan 
perangai diorang.

  Aku rindukan jugak bila aku sorok-sorok keropok pastu kantoi kita orangpun makan la sama-sama hahaha,
aku rindu nak buat PT pagi walaupon memenatkan tapi seronok , dan yang paling aku rindukan ialah waktu petang aku dengan "geng" aku ni akan lepak sama-sama sebab kita orang malas nak main bola ialah kita orang ni dahla 'KAKI BANGKU' hahaha...

SEMUANYA TINGGAL MEMORI YANG TIDAK AKAN LUPUT DARI INGATAN 
KU.

'waktu suka mahupun duka kami harungi bersama' 



 'inilah muka-muka yang selalu berkepit bersama tak kira waktu makan , 
masa buat latihan,pergi surau , waktu riadah , dan boleh 
dikatakan setiap masa lah..heheh'




 'waktu PT pagi walaupun memang memenatkan kami terus buat kerana 
ianya menyeronokkan'


'yang penting bila datang dekat PLKN ni kita datang dengan 
tangan kosong tapi bila kita balik kita dapat kawan baru'

TERIMA KASIH

  

MERANA !!!!!!

Friday, September 9, 2011

Salam, putus cinta buat kali pertama amatlah pahit seumpama menelan hempedu.....
siapa kata kaum adam hanya menerima impak yang kecil ...rase kekecewaan dan hampa menghiasi hati..
merasa bahawa tiada makna hidup....dan merasa jika ada hari esok ianya akan menjadi lebih menyakitkan
pahitnya hanya tuhan jelah yang tahu....


namun saya boleh bertahan adalah kerana dengan satu pegangan ...bimbingan dan nasihatnya 
yang menyembuhkan hati yang terluka ini...


TULUS IKHLAS

ALASAN APABILA SEKOLAH NAK BUKAK...

Saturday, September 3, 2011


Alasan yang diguna pakai oleh segelintir pelajar tidak kira pelajar sekolah hingga ke pelajar institusi pelajaran tinggi....




DISEDIAKAN OLEH

DRAMATIC

Thursday, July 28, 2011

Saat yang penuh dengan DRAMATIK 
ini semua spontan tauwww
...............

KORANG jangan la kacau aku...

jangan terkejut

ko dengar ape yang aku nak cakap ni....!!!

kalau aku tumbok ko jahhxxx.


IKHSAN DARIPADA


MENGENALI ISTILAH SASTERA

Thursday, July 21, 2011

Asalamualaikum, sebagai pelajar PRA-U..aliran sastera aku nak share laa istilah Sastera yang begitu penting ini kepada pelajar yang memerlukanya....

Istilah-istilah dan koponen sastera yang perlu diketahui oleh para pelajar Bahasa Melayu dan pelajar Sastera.
A. Konsep penting yang perlu diketahui dalam komponen sastera:

1. Personafikasi:
Personafikasi bermaksud “member unsur manusia atau benda hidup kepada bukan benda hidup”.

Contoh:
i. Angin sepoi bahasa di pinggiran pantai itu menampar pipiku. (menampar ialah perbuatan manusia)
ii. Dedaun kelapa di pantai melambaiku riang. (melambai/ riang ialah perbuatan/sifat manusia)
iii. Dingin malam menggigit tulangku. (menggigit ialah perbuatan manusia)

2. Metafora:
Metafora bermaksud “perbandingan sesuatu dengan sesuatu yang lain secara langsung tanpa menggunakan kata bandingan iaitu seperti, bak, umpama dan sebagainya”.

Contoh:
i. Rambut puteri itu mayang mengurai dan cantik sekali.
ii. Suaranya lantang guruh sambut menyambut.
iii. Merah darah mengalir di tubuhku.

3. Simile:
Simile bermaksud “perbandingan sesuatu dengan sesuatu yang lain dengan menggunakan kata bandingan iaitu seperti, umpama, bak, bagai, se dan sebagainya”.

Contoh:
i. Hatinya hampa bagai kaca jatuh ke batu.
ii. Suaranya merdu seperti buluh perindu.
iii. Dia diam bak tahu apa yang tersirat di fikiranku.
iv. Wajahnya sehebat peribadinya.

4. inversi:
Inversi ialah “pembinaan struktur frasa ayat atau ayat yang terbalik”.

Contoh:
i. Semalam petang dia datang menjengukku. (sepatutnya “petang semalam”)
ii. Panas cuaca petang itu melelahkan tubuhnya. (sepatutnya “cuaca panas”)
iii. Kopi secawan diteguknya puas-puas. (sepatutnya “secawan kopi”)

5. Singkop:
Singkop bermaksud “singkatan perkataan”.

Contoh:
i. “Dia dah datang semalam, Pak Abu” kata Ariff perlahan.
ii. “Biarlah kubawa diri yang terluka ini”, balas Wan Kamariah.
iii. “Cerita tu mungkin benar”, jelas Inspektor Zamri ringkas.

6. hybrid:
Hibrid bermaksud “penggabungan beberapa perkataan menjadi satu perkataan sahaja”.

Contoh:
i. Hatinya bisupilu mendengar penjelasan itu.
ii. Dia tidak akan ikut rentaktari pengikutnya yang marah itu.
iii. Begitulah adattari kehidupan sebagai seorang nelayan.

7. Anafora:
Anafora bermaksud “pengulangan perkataan pada awal baris atau ayat”.

Contoh:
i. Dia masih berdiri di situ. Dia mengingati saat manisnya di kota Paris.
ii. Masihkah lagi kau mengingatiku. Masihkah lagi detik itu kau ingati.
iii. Belum tiba masanya dia bersuara. Belum tiba masanya dia mengakui hakikat itu.

8. Epifora:
Epifora bermaksud “pengulangan perkataan pada akhir baris atau ayat”.

Contoh:
i. Hatinya mengimbas luka lama. Perasaannya masih terpilu oleh luka lama.
ii. Biarlah Dila menangis. Atau Shafik juga akan menangis.
iii. Abang membesar dengan lampu minyak tanah. Aku Berjaya juga dengan lampu minyak tanah.

9. Diksi:
Diksi bermaksud “pemilihan perkataan yang sesuai dengan sesuatu cerita yang ditulis”.

i. Contoh: (Katakan cerita tentang perjuangan seorang tentera)
Dia menggalas rifel dan melakukan serangan hendap di garisan hadapan platun itu.

ii. Contoh: (Katakan cerita tentang keagamaan)
Malam itu dia mendengar usrah daripada ustazah. Bibit-bibit nur menjelma di jiwanya.

iii. Contoh: (Katakan cerita tentang cinta/ kasih sayang)
Hatinya terlalu rindu. Belaian kemesraan itu sering kudambakan.

10. Asonansi:
Asonansi selalunya digunakan bagi mengulas sesuatu hasil puisi (sajak/ pantun/syair dan sebagainya). Asonansi bermaksud “pengulangan vokal dalam sesuatu baris ayat”.

Contoh:
i. Adakah ayah amat marah akan kakak lagi.
Pengulangan vokal ‘a” sebanyak 13 kali.

ii. Di sini kita masih tercari-cari erti harga diri sendiri.
Pengulangan vokal “i” sebanyak 12 kali.

iii. Untung juga usahaku rupanya.
Pengulangan vokal “u” sebanyak 6 kali.
11. Aliterasi:
Aliterasi bermaksud "pengulangan konsonan dalam sesuatu ayat".
Contoh:
i. Gadis gigih itu menggigil gementar.
Pengulangan konsonan "g" sebanyak 7 kali.
ii. kakak masih kaku ketika kita kembali.
Pengulangan konsonan "k" sebanyak 8 kali
12. Bombastik/ hiperbola:
Bombastik atau hiperbola ialah "perbandingan atau pemilihan kata yang berlebih-lebihan"
Contoh:
i. Suaranya bom atom meledak bumi.
ii. Badannya ringan seringan atom yang beterbangan di udara.
13. Alusi:
Alusi bermaksud "penggunaan watak atau watak sejarah dalam puisi".
Contoh: (sajak)
Pemudaku hari ini
gigihlah berjuang demi tanah air
bawalah pesan Hang Tuah Melayu tak kan hilang di dunia
sambutlah hasrat sang Maharajalela

14. Rima akhir:
Rima akhir bermaksud “bunyi perkataan yang ditandakan dengan ‘huruf akhir’ pada sesuatu ayat”. Hanya digunakan untuk mengulas bahan puisi sahaja seperti sajak/ pantun/ syair dan sebagainya.

i. Contoh: (pantun)

Dua tiga kucing berlari. (ditandai dengan “a”)
Manakan sama si kucing belang.(ditandai dengan huruf “b”)
Dua tiga boleh kucari.(ditandai dengan “a” kerana huruf akhir sama dengan baris 1)
Manakan sama ibu seorang. (ditandai dengan “b” kerana huruf akhir sama dengan baris 2)
Oleh itu, rima akhir pantun di atas ialah “abab”.

ii. Contoh: (sajak)

Matanya pejam bisu (a)
hati membarah sudah (b)
tetkala pekat malam menjelma (c)
dia hanya mampu (a)
menggalas suka duka kehidupan (d)
ranjau tajam di rantauan (d)
Oleh itu, rima akhir sajak di atas ialah “abcadd”.

12. Perlambangan/ imejan:
Imejan bermaksud “penggunaan perkataan lain yang mempunyai maksud berlainan”.

Contoh:
i. Dia masih hijau ketika tanah airnya diserang penjajah. (muda)
ii. Dia tahu, dirinya sudah menghampiri senja. (tua)
iii. Adakah merpati akan menjenguk daerahku yang penuh kesengsaraan ini. (kedamaian/ kemerdekaan)

13. Watak dan perwatakan:
Watak ialah “pelaku dalam sesebuah cerita dan berfungsi untuk menyampaikan idea penulis”.

i. Watak utama : watak penting yang menghidupkan sesuatu cerita. ( watak penting 1 sahaja)
ii. Watak sampingan : watak pembantu kepada watak utama. (banyak watak sampingan)
iii. Watak bulat/ bundar : Watak yang dinamis dan boleh berubah sifat/ sikapnya.
iv. Watak pipih : watak yang statik dan tidak berlaku perubahan. Contoh: Jika jahat terus jahat hingga akhir)
v. Watak antagonis : watak penyambut yang biasanya negatif. (Datin Salmah dalam Konserto Terakhir)
vi. Watak protagonis : watak pemula yang biasanya bersifat positif. (Hilmi dalam Konserto Terakhir)
vii. Watak kodi : watak nenek kebayan (Contoh: cerpen Peminangan Puteri Gunung Ledang)

14. Plot:
Plot ialah “jalinan peristiwa atau rentetan cerita yang berasaskan sebab dan akibat”.

Terbahagi dua:

i. Perkembangan plot (terbahagi 5)
Perkembangan cerita bermaksud “jalinan/ jalan cerita dari awal hingga akhir”.
a. Pengenalan
b. Perkembangan
c. Pertentangan / konflik
d. Puncak cerita / klimaks
e. Peleraian

ii. Teknik plot (terbahagi 6)
Teknik plot bermaksud “cara sesuatu cerita / teknik sesuatu cerita itu disampaikan”.

i. Pemerian/ penceritaan : biasanya pengarang bertindak sebagai pencerita.
Contoh:
Hilmi datang dari kampung di Kedah. Dia hanya lulus darjah empat sekolah. Dia ke Kuala Lumpur untuk mencari pekerjaan……..

ii. Dialog : Penceritaan melalui perbualan 2 orang watak atau lebih dengan secara jelas.
Contoh:
“Bila kau datang, Hilmi?” Datuk Johari bertanya. “Petang tadi. Ibu kirim salam”, balas Hilmi.

iii. Monolog : penceritaan melalui kaedah watak bercakap seorang diri.
Contoh:
“Oh, aku harap kau akan subur terus, cantik dan wangi!”, kata Hilmi pada bunga di hadapannya.

iv. Monolog dalaman : Watak berkata di dalam hati atau dalam fikirannya serta tidak terkeluar kata-kata.
Contoh:
“Cis, sial sungguh budak Hilmi ini!” getus hati Datin Salmah.

v. Imbas kembali/ flashback: Pengulangan semula cerita lama.
Contoh:
Hilmi tersandar di kerusi di rumah Datuk Johari. Fikirannya melayang mengingati kisah lama. (Saban hari menorah getah. Hasil getah dijualnya kepada Taukeh Lim. Duit itulah digunakan menyara ibunya yang sudah tua. Ibunya sakit tenat………)

vi. Imbas muka : Menceritakan peristiwa yang belum berlaku.
Contoh:
Hilmi tersandar di kerusi di rumah Datuk Johari. Fikirannya melayang memikirkan nasib dirinya. Alangkah baiknya jika dia juga anak orang kaya. (Setiap hari dia akan berkereta mewah. Memandu laju sambil di kelilingi gadis kota. Setiap malam dia akan mengunjungi nite club. Kalau tidak di Kuala Lumpur pasti dia akan ke …….)

15. latar:
Latar terbahagi kepada 3:

i. Latar tempat
Latar tempat bermaksud “tempat sesuatu cerita itu berlaku”. Contohnya, di Kuala Lumpur, di sekolah Henry Gurney, di rumah pak Mat, di kebun sayur Ah Ming dan sebagainya.

ii. Latar masa
Latar masa bermaksud “waktu atau masa sesuatu peristiwa itu berlaku”. Contohnya pada zaman dahulu, pada tahun 2003, pada minggu lepas, pada bulan Januari, pada waktu malam, pada siang hari, pada pukul 4.00 petang dan sebagainya.

iii. Latar budaya/ masyarakat
Latar budaya atau masyarakat bermaksud “keadaan masyarakat atau budaya di mana peristiwa itu berlaku”. Contohnya, masyarakat Malaysia, masyarakat moden, masyarakat petani, masyarakat seniman, masyarakat Cina, masyarakat yang suka membantu, masyarakat yang masih mempercayai kepercayaan tahyul, masyarakat pelajar dan sebagainya.




ikhlas daripada

Ask my self

Monday, July 18, 2011

Dear,
    Recently,
I've been in love with my best friend for many years now. unfortunately,she is lesbian. i know she can never be attracted to me but i remember he once told me that i am the only person who undestand him .

   We have a deep emotional bond . i have tried dating other girl but the love i have for him is TOO STRONG.
This problem is compounded by the fact that his friend and family (all of whom are not aware that he is les) have constantly persuaded us to court each other . I have tried to suppress this love and face reality .

how do i stop my emotional torture and deal with my
feelings?



SALENA GOMEZ -WHO SAYS-

Friday, July 1, 2011

                                                                          SALENA GOMEZ-WHO   SAYS          






You made me insecure, 
Told me I wasn't good enough.
But who are you to judge 
When you're a diamond in the rough.
I'm sure you got some things 
You'd like to change about yourself.
But when it comes to me, 
I wouldn't wanna be anybody else.

Na na na na na na na na na na na na na
Na na na na na na na na na na na na na
O
I'm no beauty queen.
I'm not just beautiful me

Na na na na na na na na na na na na na
Na na na na na na na na na na na na na

You've got every right
To a beautiful life.
Come on! 

Who says?
Who says you're not perfect?
Who says you're not worth it?
Who says you're the only one that's heard it?
Trust me, 
That's the curse of beauty.
Who says you're not pretty?
Who says you're not beautiful?
Who says?

It's such a funny thing
How nothing's funny when it's you.
You tell me whatcha mean, 
But they keep whiting out the truth.
It's like a work of art
That never gets to see the light.
Keep you beneath the stars, 
Won't let you touch the sky.

Na na na na na na na na na na na na na
Na na na na na na na na na na na na na
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/s/selena_gomez/who_says.html ]
I'm no beauty queen.
I'm just beautiful me.

Na na na na na na na na na na na na na
Na na na na na na na na na na na na na

You've got every right
To a beautiful life.
Come on! 

Who says?
Who says you're not perfect?
Who says you're not worth it?
Who says you're the only one that's heard it?
Trust me, 
That's the curse of beauty.
Who says you're not pretty?
Who says you're not beautiful?
Who says?

Who says you're not star potential?
Who says you're not presidential?
Who says you can't be in movies?
Listen to me, listen to me.
Who says you don't pass the test?
Who says you can't be the best?
Who said?
Who said?
Would you tell me who said that?
Yeah~
Who said?

Who says?
Who says you're not perfect?
Who says you're not worth it?
Who says you're the only one that's heard it?
Trust me, 
That's the curse of beauty.
Who says you're not pretty?
Who says you're not beautiful?
Who says?

Who says?
Who says you're not perfect?
Who says you're not worth it?
Who says you're the only one that's heard it?
Trust me, 
That's the curse of beauty.
Who says you're not pretty?
Who says your not beautiful?
Who says?

(mungkin ada yang tertanya kenapa lirik ini ada dekat sini.....sebab my MUET teacher suruh saya study lagu neyy...dan saya suker giler lagu nyy...)


IKHLAS DARI 

PENAKUT BY YUNA

Thursday, June 30, 2011



YUNA
PENAKUT



Tak semua kau rencanakan berlaku

mungkin nasib tak menyebelahi aku

entah mengapa
engkau yg aku cinta
mungkin lebih baik
kau kulepas saja
oh ini tidak adil
tidak adil baginya
oh ini tidak adil
tidak adil bagi ku
oh ini tidak adil utk
kau bertanya cintaku
mencintaimu juga
tidak adil, tidak adil baginya
tak semua kau rencanakan berlaku
mungkin nasib tak menyebelahi aku
entah mengapa
engkau yg aku cinta
mungkin lebih baik kau
kulepas saja
oh ini tidak adil, tidak adil baginya
oh ini tidak adil, tidak adil bagiku
oh ini tidak adil utk engkau bertanya cintaku
mencintaimu juga bukan milikku
dan aku memang penakut
mengakui cinta kepadamu
seribu kali kucuba
ucapkan
bila bersamamu
kau bukan milikku
dan engkau pun tahu
kau bukan milikku 




TULUS IKHLAS